Türkiye Partisi - Abdullatif Şener - TP - Türkiye Partisi Forumu
Türkiye Partisi Forumlarına Hoş Geldiniz
Forum Üye değilseniz biran önce "Kayıt Ol" yazan yere tıklayarak siteden tüm kayıtlı kullanıcılar gibi yararlanabilirsiniz. Ziyaretçi olarak sitemizde bulunan üyeler gizli olan bölümlere ulaşamazlar ve mesaj yazamazlar.

Foruma üyeyseniz "Giriş Yap" yazan yere tıklayarak kullanıcı adı ve şifrenizle giriş yapabilirsiniz.

Ziyaretçi olarak dolaşmaya devam etmek için "Do not display again" yazan yere tıklayınız.


NOT: Bu Forum Sitesi Türkiye Partisi Resmi Sitesi Değildir. Bilgi Edinmek ve Paylaşım Amacıyla kurulmuştur.
Türkiye Partisi - Abdullatif Şener - TP - Türkiye Partisi Forumu
Türkiye Partisi Forumlarına Hoş Geldiniz
Forum Üye değilseniz biran önce "Kayıt Ol" yazan yere tıklayarak siteden tüm kayıtlı kullanıcılar gibi yararlanabilirsiniz. Ziyaretçi olarak sitemizde bulunan üyeler gizli olan bölümlere ulaşamazlar ve mesaj yazamazlar.

Foruma üyeyseniz "Giriş Yap" yazan yere tıklayarak kullanıcı adı ve şifrenizle giriş yapabilirsiniz.

Ziyaretçi olarak dolaşmaya devam etmek için "Do not display again" yazan yere tıklayınız.


NOT: Bu Forum Sitesi Türkiye Partisi Resmi Sitesi Değildir. Bilgi Edinmek ve Paylaşım Amacıyla kurulmuştur.
Türkiye Partisi - Abdullatif Şener - TP - Türkiye Partisi Forumu
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Türkiye Partisi - Abdullatif Şener - TP - Türkiye Partisi Forumu

Türkiye Partisi, TP, Abdullatif Şener, Türkiye Partisi amblemi (logosu), Türkiye Partisi il ve ilçe teşkilatları, Türkiye Partisi Tüzüğü, Türkiye Programı, Yeni Oluşum Hareketi
 
PortalAnasayfaGaleriLatest imagesKayıt OlGiriş yapFacebook Grubu

 

 Türkiye Partisi Tüzüğü - TP Tüzük

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
MedCezir
Yönetici
Yönetici
MedCezir


Mesaj Sayısı : 187
Rep Gücü : 367
Kayıt tarihi : 29/05/09
Yaş : 38
Nerden : Mersin

Türkiye Partisi Tüzüğü - TP Tüzük Empty
MesajKonu: Türkiye Partisi Tüzüğü - TP Tüzük   Türkiye Partisi Tüzüğü - TP Tüzük Icon_minitimePtsi Haz. 01, 2009 4:33 pm

BİRİNCİ KISIM
GENEL ESASLAR
Kuruluş
Madde1- Türkiye Partisi, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası, Siyasi Partiler Kanunu, Seçim Kanunu ile diğer ulusal mevzuata uygun olarak kurulmuş ve İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi ile Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi başta olmak üzere insan haklarına ilişkin evrensel değerleri önceleyen siyasal bir partidir. Partinin Genel Merkezi Ankara’dadır. Kısaltılmış adı " Türkiye” olup amblemi turkuaz mavisi yuvarlak fon üzerinde beyaz zeminli Türkiye haritası, içerisinde tokalaşan iki eldir.
Amaç ve İlkeler
Madde 2- Türkiye Partisi; çağdaş standartlara uygun tam güvence altına alınmış insan haklarını, tüm yurttaşlarımızın din ve inançları ile ifade ve ibadet özgürlüklerini, milli gelirin dağıtımında ve toplumsal ilişkilerin her alanında adaleti gerçekleştirmeyi, üretimi ve toplumsal refahı ve ekonomimizin küresel rekabet gücünü artırmayı, siyasal karar mekanizmalarına katılımı genişletmeyi, kamu kaynaklarının şeffaf ve rekabetçi bir ortamda makamları ise objektif liyakat kurallarına uygun adaletle dağıtmayı, insanlarımız arasında dayanışmayı ve görevini en iyi yapmayı özendiren bir toplumsal kültür oluşturmayı, ulusal çıkarlarımızı sağlayan politikaları oluşturmaya katkı sağlayan her yurttaşımızın ürettiği bilgiyi sahiplenmeyi amaç ve ilke edinir.

İKİNCİ KISIM
ÜYELİK
Üye Olabilme Şartları(SPK m. 12)
Madde 3- Partinin tüzük, program ve ilkelerini benimseyen, yasal şartlara sahip, partiye giriş ve üyelik aidatını ödemeyi taahhüt eden her vatandaş partiye üye olabilir. Yasal engeli bulunanlar partiye üye olamazlar. Milletvekili ve mahalli idareler seçimlerinde aday olup seçimi kazananlar kendiliğinden parti üyesi olurlar. Üyelik başvurularında herhangi bir ayırım gözetilemez.
Üyelik İçin Başvuru
Madde 4- Üye olmak isteyenler ikametgâhlarının bağlı bulunduğu ilçe başkanlığına üyelik formu doldurarak bizzat kendileri veya internet ve benzeri yollarla başvurabilirler. İnternet ve benzeri başvuru yöntemi yönetmelikçe belirlenir.Başvuruda bulunanlardan belirli bir giriş aidatı alınır. İstek halinde alındı belgesi verilir. Yurt dışında bulunan vatandaşlar yaşadıkları yerde partinin dış temsilciliği varsa bu temsilciliğe veya Türkiye’de en son oturdukları yerin ilçe başkanlığına başvururlar.
Başvurunun Karara Bağlanması ve Kayıt(SPK m. 12)
Madde 5- İlçe yönetim kurulu en geç 15 gün içinde başvuruyu değerlendirir. Uygun gördüklerini sırasına göre kaydeder ve yapılan kayıtlar atıfla üye kayıt defterine işlenir. 15 gün içinde karar verilmemesi hâlinde üyelik başvurusu kabul edilmiş sayılır. Üyeliği kabul edilmeyen kişi kendisine yapılacak bildirimi takiben 10 gün içinde il yönetim kuruluna itiraz edebilir. İl yönetim kurulu itirazı 10 gün içinde karara bağlar. İl yönetim kurulu kararına karşı ilgili taraflar kararın kendilerine bildirimini takiben 10 gün içinde Merkez Karar ve Yönetim Kuruluna (MKYK) itiraz edebilirler. Kurulun kararı kesindir. Bir partili sadece oturduğu yerin bağlı olduğu ilçede kaydolabilir. İkametgâhı değişmedikçe başka bir ilçeye nakledilemez. Birden fazla ilçede üye kaydı olamaz. MKYK, haklı bir neden varsa bir ilçenin üye kayıtlarının tamamını iptal ederek yeniden üye kaydı yapılmasına karar verebilir.
MKYK Onayı İle Üye Kaydı
Madde 6- Herhangi bir nedenle partiden ilişiği kesilmiş olanlar, müracaat etmeleri hâlinde MKYK onayı ile yeniden üye olabilirler. MKYK, başvurular üzerine doğrudan üye kaydı yapabilir. Kaydı yapılanların üyelik formları ikametgâhlarının bulunduğu ilçe başkanlığına gönderilerek üye kaydı tamamlanır.
Üye Kimlik Belgesi
Madde 7- İlçe başkanlığı tarafından parti üyelerine genel merkezce hazırlanan üye kimlik belgesi verilir. Yer değiştiren üye, üye kimlik belgesini iade eder, kaydını yaptırdığı ilçe başkanlığı kendisine yeni kimlik belgesi verir.
Üyeliğin Düşmesi
Madde 8-
Parti üyeliği; Ölüm, İstifa, Disiplin Kurulu kararıyla üyelikten çıkarılma, Siyasi Partiler Kanunu ve bu tüzükte aranan üyelik niteliklerinin kaybedilmesi, Üyenin başka bir partiye üye olması veya adaylık başvurusunda bulunması, Yapılan uyarıya rağmen üyenin 3 ay boyunca ödemekle yükümlü olduğu aidatı ödememesi hâllerinde ilçe yönetim kurulu kararıyla silinir. Ölüm ve istifa hâlleri dışında kaydı silinen üyeye bu karar 10 gün içinde bildirilir. Kaydı silinen üyenin karara karşı, bildirim tarihinden itibaren 10 gün içinde il yönetim kuruluna itiraz hakkı vardır. İl yönetim kurulu kararına karşı taraflar bildirim tarihinden itibaren 10 gün içinde MKYK’ya itirazda bulunabilirler. MKYK’nın kararı kesindir.
Genel Merkezce Kayıtların Tutulması
Madde 9- Tüzüğe uygun üye kayıtları genel merkez üye yazım birimince bilgisayar ortamında kayda alınır. Bu kayıtlar ilçe, il ve ülke geneli olmak üzere ayrı ayrı tutulur. Altı ayda bir yapılacak karşılaştırma ile alt birimler ve genel merkezdeki kayıtların denkliği sağlanır. Genel merkez üye kayıtları esas olup, üye yazım birimince ilçe başkanlıklarına gönderilen kayıtların suretleri üye kayıt defteri niteliğindedir.
Yönetmelik
Madde 10- Üye yazım biriminin kuruluş ve çalışma esasları ile üyelik başvuru ayrıntısı ve diğer işlemler yönetmelikle düzenlenir.


En son MedCezir tarafından Ptsi Haz. 01, 2009 5:41 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Http://www.blogyazari.com
MedCezir
Yönetici
Yönetici
MedCezir


Mesaj Sayısı : 187
Rep Gücü : 367
Kayıt tarihi : 29/05/09
Yaş : 38
Nerden : Mersin

Türkiye Partisi Tüzüğü - TP Tüzük Empty
MesajKonu: Geri: Türkiye Partisi Tüzüğü - TP Tüzük   Türkiye Partisi Tüzüğü - TP Tüzük Icon_minitimePtsi Haz. 01, 2009 5:12 pm

ÜÇÜNCÜ KISIM
PARTİ TEŞKİLATI
MERKEZ TEŞKİLATI
BÜYÜK KONGRE
Madde 11- Büyük Kongre, Partinin en üst karar ve denetim organı olup seçilmiş ve doğal üyelerden oluşur.
Seçilmiş Üyeler
Madde 12- İl kongrelerince seçilen ve toplamı Türkiye Büyük Millet Meclisi üye tam sayısının iki katı kadar olan delegelerdir. Büyük kongre il delege sayısı, teşkilat başkanlığı tarafından belirlenir ve MKYK tarafından onaylandıktan sonra il başkanlıklarına bildirilir.
Büyük kongrenin delege tespiti, sayısı, seçilme usul ve yöntemi çıkarılacak delege yönetmeliğinde gösterilir.
Doğal Üyeler ve Onur Üyeler
Madde 13-
Doğal üyeler; Parti Genel Başkanı, MKYK ile Merkez Disiplin Kurulu Üyeleri ve partili bakanlar, milletvekilleri ve kurucular kurulu üyeleridir. Büyük kongrenin doğal üyeleri il kongrelerinde delege seçilemezler. Büyük kongre onur üyelerinin kimlerden oluşacağı, nitelikleri ve sayıları hakkında karar verme yetkisi MKYK’ya aittir. Ancak delegelik sıfatları
olmadıkça oy kullanamazlar.
Görev ve Yetkiler
Madde 14-
Genel Başkanı, MKYK ve merkez disiplin kurulunun asıl ve yedek üyelerini gizli oyla seçmek,Parti teşkilatının bütün birimleri ve her türlü parti faaliyeti ve parti politikası hakkında karar vermek, Partinin tüzük ve programında değişiklik yapmak, partinin gelir ve gider kesin hesabını kabul veya reddetmek, MKYK’yı ibra etmek, Kanunlar, parti tüzük ve programı çerçevesinde toplumu ve devleti ilgilendiren konularla kamu faaliyetleri ve parti politikası hakkında genel nitelikte olmak şartıyla temenni veya bağlayıcı kararlar almak, Partinin kapanmasına, başka bir partiyle birleşmesine, böylece hukuki varlığı sona erecek partinin mallarının tasfiye veya intikal şekline dair kararlar vermek, Kanun ve tüzükte yer alan sair hususları karara bağlamak.
Olağan Toplantı ve Gündem
Madde 15-
Büyük kongre, Parti Genel Başkanı veya yetkilendireceği MKYK üyelerinden biri tarafından usulüne uygun yoklama yapıldıktan sonra yeterli çoğunluk sağlanmışsa açılır. Büyük kongrenin yer, gün ve saati ile gündemi MKYK tarafından belirlenir. Bu kurul iki yıldan az, üç yıldan fazla olmamak üzere büyük kongreyi toplamak zorundadır. Büyük kongrenin yeri, zamanı ve gündemi ile ilk toplantıda çoğunluk sağlanamazsa ertesi gün yapılacak ikinci toplantının yeri, zamanı ve gündemi en az 15 gün önce il başkanlıklarına ve gerekli güvenliğin sağlanması için de mülki idare amirliğine bildirilir. Büyük kongre üyelerini gösterir delege listesi ile toplantının yer, zaman, gündemi ve çoğunluk sağlanamadığı takdirde ikinci toplantıya dair hususlar, kongre tarihinden en az 15 gün önce iki nüsha olarak yetkili
seçim kuruluna bildirilir. Yetkili seçim kurulunca onaylanan listeler kongre tarihinden en az 7 gün önce genel merkez binasında ilan edilir. İlan süresi 3 gündür. İtirazlar ilan süresi içinde yapılır ve hâkim tarafından incelenen itirazlar en geç iki gün içinde kesin olarak karara bağlanır. Büyük kongrenin toplantı yeter sayısı üye tam sayısının salt çoğunluğudur. İlk toplantıda çoğunluk sağlanamazsa, ikinci toplantıda yeter sayısı aranmaz. Karar yeter sayısı ise hazır bulunan üyelerin salt çoğunluğudur.
Açılış Konuşması ve Görüşmeler (SPK m. 14/son)
Madde 16-
Büyükkongrede divanın teşekkülünden sonra açılış konuşması için Parti
Genel Başkanına söz verilir. Akabinde MKYK’nın faaliyet raporu okunur.
Görüşmeler, gündemdeki sıraya göre yapılır.
Parti
tüzük ve programına aykırı olmayan bir konunun gündeme alınması, gündem
değişikliği veya gündemdeki sıranın değiştirilmesi kongrede bulunan
delegelerin en az yüzde beşinin imzalı teklifleri, gündemin okunması
işlemi tamamlanmadan önce divan başkanlığına ulaştırılmak kaydıyla
görüşmeye açılır ve yapılacak oylama sonucuna göre karara bağlanır.
Görüşmeler söz isteği sırasına göre yürütülür. Ancak Genel Başkana ve MKYK üyelerine öncelik verilir.
Parti
tüzük ve programlarında değişiklik yapılmasına ilişkin olan veya parti
politikalarını ilgilendiren tekliflerin karara bağlanması için, bu
tekliflerin Genel Başkan, MKYK veya büyük kongre delegelerinin en az
yüzde beşi tarafından önerilmiş olması gerekir.
Kanunlar,
parti tüzük ve parti programı çerçevesinde toplumu ve devleti
ilgilendiren konularla kamu faaliyetleri konularında karar alınmasına
dair teklifleri karara bağlamak için büyük kongrede hazır bulunan
üyelerin üçte biri tarafından önerilmiş olması gerekir. Bu teklifler
büyük kongrece seçilecek bir komisyonda görüşüldükten sonra, komisyon
raporuyla birlikte incelenir ve karara bağlanır.
MKYK’nın kesin hesap raporları görüşülüp karara bağlanmadan organ seçimlerinin oylamasına geçilemez.
Adaylık ve Seçim
Madde 17 -
Seçilme yeterliliğine sahip ve partiye kayıtlı her üye, her organa aday
olabilir. Ancak aynı kişi, aynı anda farklı organlara aday olamaz. Aksi
takdirde ilk adaylıkları dışındaki adaylıkları geçersizdir.
Seçim kurulu başkanı, yeterli nitelik ve sayıda seçim sandık kurulu oluşturur.
Büyük
kongre delegelerinin yüzde on beşinin noterde veya divan başkanlığınca
görevlendirilecek üyelerin gözetiminde imzalayacakları yazılı önerileri
ile genel başkanlığa aday olunabilir.
Genel Başkan seçimi dışındaki seçimler aynı anda ve birlikte yapılır.

Olağanüstü Toplantı (SPK m. 14/6)
Madde 18-
Genel Başkanın veya MKYK’nın lüzum göstermesi veya büyük kongre
üyelerinin en az yüzde yirmi beşinin noter onaylı yazılı istemi
üzerine olağanüstü toplantı yapılır.
Gündem, daveti yapan organca hazırlanır ve gündem dışında başka konu görüşülemez.
MKYK, çağrı tarihinden 45 gün içinde olağanüstü toplantıyı yapar.
Tutanaklar ve İtiraz (SPK m.21/9, 10,11)
Madde 19-
Seçim süresinin sonunda seçim sonuçları tutanakla tespit edilip seçim
sandık kurulu başkan ve üyeleri tarafından imzalanır. Tutanakların bir
örneği seçim yerinde asılmak suretiyle ilan edilir. Kullanılan oylar ve
diğer belgeler, tutanağın bir örneği ile birlikte üç ay süre ile
saklanmak üzere seçim kurulu başkanlığına verilir.
Seçimin
devamı sırasında yapılan işlemler ile tutanakların düzenlenmesinden
itibaren iki gün içinde seçim sonuçlarına yapılacak itirazlar hâkim
tarafından aynı gün incelenir ve kesin olarak karara bağlanır.
Hâkim,
seçim sonuçlarını etkileyecek ölçüde bir usulsüzlük veya kanuna aykırı
uygulama nedeniyle seçimlerin iptaline karar verdiği takdirde bir aydan
az ve iki aydan fazla bir süre içinde olmamak üzere seçimlerin
yenileneceği tarihi tespit ederek partiye bildirir. Belirlenen günde
yalnız seçim yapılır.
GENEL BAŞKAN (SPK m. 15)
Madde 20-
Parti Genel Başkanı, büyük kongrece gizli oyla ve üye tam sayısının
salt çoğunluğuyla seçilir. İlk iki oylamada sonuç alınamazsa üçüncü
oylamada en çok oy alan seçilmiş sayılır. Genel Başkan, en çok üç yıl için seçilir.
Divan
başkanlığına yapılan adaylık başvuruları ilan edilir. Birden fazla aday
varsa her aday için farklı renklerdeki oy pusulaları kullanılır.
Büyük
kongre gündeminin seçimler maddesinde öncelikle Genel Başkan seçimi
yapılır. Genel Başkan, seçimi tamamlanmadan diğer organ seçimlerine
geçilemez.
Görev ve Yetkiler
Madde 21-Genel Başkan, partiyi temsil eder.
Kanunlardaki özel hükümler saklı kalmak kaydıyla parti adına dava açma ve taraf olma yetkisine sahiptir.
MYK üyelerinin belirlenmesi veya görevden alınması için MKYK’ya teklifte bulunur.
Merkez Yürütme Kurulu üyeleri arasında görev dağılımı ve değişikliği yapar.
Disiplin
kurulları hariç tüm parti organlarının doğal başkanı olarak
gerektiğinde bu organları toplantıya çağırır ve parti birimleri
arasında uyumu sağlar.
Gerektiğinde danışman tayin eder.
Her türlü parti faaliyetlerini takip ve kontrol eder.
Genel Başkan yardımcılarına veya Genel Sekretere yetki devrinde bulunabilir.
Kanun, tüzük ve mevzuatın kendisine yüklediği diğer görevleri yapar.
Genel Başkanlığın Boşalması (SPK m.15)
Madde 22-
Genel Başkanlığın herhangi bir nedenle boşalması hâlinde, büyük kongre
toplanıncaya kadar, MKYK partiyi temsil yetkisini kendi içinden
seçeceği bir üyeye tevdi eder ve en geç 45 gün içinde büyük kongreyi
toplantıya çağırır.
MERKEZ KARAR VE YÖNETİM KURULU (SPK m. 16)
Çalışma Esasları
Madde 23- MKYK,
Genel Başkan dâhil büyük kongrede seçilen 45 asıl ve 20 yedek üyeden
oluşur. Üyeliğin boşalması hâlinde, sırasına göre yedek üyelerden biri
çağrılır ve boşalan üyenin süresini tamamlar.
MKYK
en az ayda bir toplanır. Toplantının gündemi en az üç gün önce üyelere
bildirilir. Genel Başkan veya MKYK üye tam sayısının 1/3’ ünün talep
etmesi halinde olağanüstü toplantı yapılır.
MKYK,
Genel Başkanın bulunmadığı zamanlarda resmî öncelikli sıraya göre Genel
Başkan yardımcısının başkanlığında toplanır. MKYK toplantılarına
partinin TBMM grup başkan vekilleri çağrı üzerine katılabilir ancak oy
kullanamazlar.
Toplantı
yeter sayısı üye tam sayısının salt çoğunluğu, karar yeter sayısı ise
toplantıya katılanların salt çoğunluğudur. Gizlilik kararı alınmadığı
takdirde oylamalar açık yapılır. Eşitlik hâlinde Genel Başkanın
katıldığı görüş kabul edilir.
Mazeretsiz üst üste üç toplantıya katılmayan üyenin üyeliği düşer.

Görev ve Yetkiler
Madde 24-Teşkilatları kurmak, görevden almak, görevden alınanların yerine yenilerini atamak,
Genel
Başkanın teklifi üzerine MYK’nın üye sayısını azaltmak, artırmak, yeni
görev alanları ihdas etmek veya iş bölümünü değiştirmek,
İl ve ilçe teşkilatlarında organların üye sayısını kanuni sayıdan az olmamak üzere artırmak veya azaltmak,
Çalışmalarda
etkinliği sağlamak ve üyelerin bilgi düzeyini yükseltmek için komisyon,
ofis ve eğitim programları oluşturmak ve uygulamak,
Tüm
seçimlerde seçim mekanizmasını tanzim, sevk ve idare etmek. Partinin
amaçlarına uygun taşınır ve taşınmaz mal alımına, satımına,
işletilmesine, mevcut varlıklar üzerinde her türlü ayni veya
borçlandırıcı hak oluşturmasına karar vermek,
Büyük kongreye sunulacak bilançoyu, kesin hesap raporunu, bütçeyi ve genel faaliyet raporunu hazırlamak,
Zorunlu
sebepler dolayısıyla büyük kongrenin toplanamadığı hâllerde, partinin
hukuki varlığına son verilmesi, tüzük ve programının değiştirilmesi
dışındaki bütün kararları almak,
Yeni
durumlar karşısında gerekli kararları almak, tüzük, program ve büyük
kongre kararlarını uygulamak, kanun ve tüzüğün verdiği bütün görevleri
yerine getirmek.
MERKEZ YÜRÜTME KURULU
Çalışma Esasları
Madde 25-
MYK; Genel Başkan, Genel Başkan yardımcıları ve genel sekreter- den
oluşur. TBMM grup başkan vekilleri MYK toplantılarına çağrılabilir.
Grup başkan vekilleri söz alır, öneride bulunabilir ancak oy
kullanamazlar.
Genel başkan hariç, MYK üyeleri Genel Başkanın teklifi üzerine MKYK üyeleri arasından belirlenir.
Genel Başkanın bulunmadığı hâllerde resmî öncelikli sıraya göre Genel Başkan Yardımcısı kurula başkanlık eder.
MYK haftada en az bir defa toplanır. Genel Başkan MYK’yı uygun gördüğü zamanlarda toplantıya çağırabilir.
Kurul
üye tamsayısının salt çoğunluğu ile toplanır. Tam sayısının salt
çoğunluğu ile karar alınır. Eşitlik hâlinde Genel Başkanın katıldığı
görüş kabul edilir.
Mazeretsiz olarak üst üste üç olağan toplantıya katılmayan üyenin üyeliği düşer.
MYK
üyeleri, Genel Başkanın teklifi üzerine MKYK’nın vereceği kararla veya
MKYK’nın güven oylaması ile değiştirilebilir. Güvensizlik için üye tam
sayısının 2/3 çoğunluğu gerekir.
Genel
Başkan hariç, MYK üyeliği ile hükümet üyeliği aynı kişide birleşmez.
MYK’nın çalışma usul ve esasları Genel Başkanlıkça çıkarılacak yönerge
ile belirlenir.
Görev ve Yetkiler
Madde 26- MYK, partiyi MKYK kararları doğrultusunda sevk ve idare eder.
Partinin
bütün teşkilat ve birimlerinin çalışmasında uyum ve iş birliğini sağlar
ve teşkilat içi eğitim programlarını gerçekleştirir.
MKYK’nın
gündemini hazırlar. Parti tüzüğü ve MKYK kararları çerçevesinde
belirlenen takvime göre kongreleri yaptırır. Partinin TBMM grubu ve
partili hükümet üyeleri ile Genel Merkez arasındaki koordinasyonu
sağlar.
Tüzükte
verilen görev ve yetkilerin dışında da gerekli her türlü karar ve
tedbirleri alabilir ve MKYK’ dan aldığı yetkiye dayanarak, MKYK
yetkisindeki bütün konularda kararlar alıp uygulayabilir.
İş Bölümü
Madde 27- Genel
başkan yardımcıları Genel Başkana yardımcı olmak üzere büyük kongre
sonrasında Genel Başkanın teklifi ile MKYK üyeleri arasından
belirlenir. Genel Başkan yardımcılarının görev ve faaliyet alanları ile
sorumlulukları Genel Başkanlıkça belirlenir.
Genel
başkan yardımcılarının bakacakları iş ve faaliyet alanları Genel Başkan
tarafından çıkaracak yönergede gösterilir. Genel Başkan yardımcıları;
1- Siyasi ve hukuki işlerden sorumlu genel başkan yardımcısı
2- Teşkilattan “ “ “ “
3- Seçim işlerinden “ “ “ “
4- Tanıtım işlerinden “ “ “ “
5- Dış ilişkilerden “ “ “ “
6- Yerel Yönetimlerden “ “ “ “
7- ARGE ve Ekonomik işlerden “ “ “ “
8- Halkla ilişkilerden “ “ “ “
9- Mali ve idari işlerden “ “ “ “
ve Genel Sekreter şeklinde görevlendirme yapılır.
Genel Sekreter
Madde 28-
Genel Sekreter, Genel Merkez yazışmalarını yürütür. Genel evrak
kayıtlarının tutulduğu birim olarak partinin yazışma ve haberleşme
işlemlerini yürüterek tüm resmî yazışmaları yapar.
MKYK ve MYK toplantı tutanaklarını düzenler. Kararları zapta geçirir, imza edilmelerini sağlar ve uygulamalarını takip eder.


En son MedCezir tarafından Ptsi Haz. 01, 2009 5:47 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Http://www.blogyazari.com
MedCezir
Yönetici
Yönetici
MedCezir


Mesaj Sayısı : 187
Rep Gücü : 367
Kayıt tarihi : 29/05/09
Yaş : 38
Nerden : Mersin

Türkiye Partisi Tüzüğü - TP Tüzük Empty
MesajKonu: Geri: Türkiye Partisi Tüzüğü - TP Tüzük   Türkiye Partisi Tüzüğü - TP Tüzük Icon_minitimePtsi Haz. 01, 2009 5:14 pm

İL VE İLÇE TEŞKİLATI
İL TEŞKİLATI (SPK m.19,21)
İl Kongresi ve Delege Sayısı
Madde 29-
İl kongresi; il başkanı, il yönetim kurulu ve il disiplin kurulu asıl
ve yedek üyeleri ile büyük kongre asıl ve yedek delegelerini seçer.
Partinin il kongresi MKYK’nın uygun görmesi ile belirlenecek tarihte yapılır. Bu süre iki yıldan az, üç yıldan fazla olamaz.
İl kongresi, seçilmiş delegeler ile doğal delegelerden oluşur. İlin seçilmiş delege sayısı 600’ü geçemez.
Partili
milletvekilleri, yönetim ve disiplin kurulları başkan ve üyeleri ile
büyükşehir belediye başkanı il kongresinin doğal üyeleridir.
İl Başkanı
Madde 30- İl
kongresinde aday olanlar arasından gizli oylama ile en yüksek oy alan
aday il başkanı seçilir. İl başkanı en çok 3 yıl için seçilir.
İl içerisinde partiyi temsil eder.
İl
teşkilatı adına yazışma yapar. Mali işlerle ilgili yazışmalarda muhasip
üyenin, diğer yazışmalarda sekreter üyenin de imzası bulunur.
İl Yönetim Kurulu
Madde 31- İl
yönetim kurulu, il kongresi tarafından gizli oyla seçilen ve il başkanı
dâhil en az yedi en fazla elli üyeden oluşur. Kongrede asıl üye sayısı
kadar yedek üye seçilir.
Parti tüzük ve programı çerçevesinde MKYK ve MYK kararlarının gereklerini yerine getirir.
İl Yürütme Kurulu
Madde 32- İl
yürütme kurulu dış ilişkiler hariç MYK’ya paralel olarak başkan
yardımcılarından oluşur, yardımcılardan biri il muhasibi, biri de il
sekreteri olarak atanır.

İLÇE TEŞKİLATI (SPK m. 20-21)
İlçe Kongresi ve Delege Sayısı
Madde 33-
İlçe teşkilatının en üst karar ve denetim organı olan ilçe kongresi;
ilçe başkanı, ilçe yönetim kurulu asıl ve yedek üyeleri ile il kongre
asıl ve yedek delegelerini seçer.
İlçe teşkilatı: illerin merkez ilçeleri ile bağlı ilçelerinde kurulur ve il başkanlıklarına bağlı olarak çalışır.
İlçe teşkilatı: İlçe kongresi, ilçe başkanı, ilçe yönetim kurulu ve belde teşkilatından oluşur.
İlçe
kongresi seçilmiş 400 delege ile doğal delegelerden oluşur. İlçede
kayıtlı üye sayısı 400’den az ise üyelerin tamamı ilçe kongresi
delegesi sayılır. İlçeye kayıtlı üye sayısı 400’den fazla ise ilçe
kongresinde her mahalle ve köyün kaç delege ile temsil edileceği,
partinin ilçe ve çevresindeki köy ve mahallelerde son genel seçimde
aldığı oy sayısına göre, parti seçimlere katılmamış ise ilgili ilçeye
kayıtlı parti üye sayısına göre belirlenir.
Seçimle
görev almış ilçe yönetim kurulu başkanı ve üyeleri, ilçe belediye
başkanı, ilçeye bağlı belde belediye başkanları ilgili ilçenin;
Büyükşehir hariç il belediye başkanları merkez ilçenin doğal
delegeleridir.

Delege Seçimleri (SPK m: 20/3)
Madde 34-
Köy ve mahalle delege seçimi, ilçe yönetim kurulu tarafından
hazırlanacak takvim içinde, köy ve mahallelerde partinin bu yerlerde
son genel seçimde aldığı oy miktarı, seçime katılmamış ise üye sayısı
esas alınmak suretiyle bu yerlere verilecek kontenjanlara göre yapılır.

Köy ve mahallede kayıtlı parti üyelerinin listeleri
delege seçiminden 15 gün önce ilçe binasında askıya çıkarılır. Partili
her üye 3 gün içinde ilçe yönetim kuruluna itirazda bulunabilir. İlçe
yönetimi, 2 gün içinde itirazı karara bağlar. Red kararına karşı 2 gün
içinde il yönetim kuruluna itiraz edilebilir. İl yönetimi 5 gün içinde
karar verir, verilen karar kesindir.
Delege
seçimlerine karşı itirazlar 3 gün içinde il yönetim kuruluna yapılır.
İl yönetim kurulunun red kararına karşı ilgili kişi 5 gün içinde
MKYK’ya itirazda bulunabilir. MKYK’nın kararı kesindir.
Yönetim ve Yürütme kurulu
Madde 35-
İlçe yönetim ve yürütme kurulunun görev ve yetkileri, il yönetim ve
yürütme kuruluna paralel şekildedir. İlçe yönetim kurulu, başkanı dâhil
en az 5 en fazla 30 üyeden oluşur. Asıl üye sayısı kadar yedek üye
seçilir.
Belde Kongresi, Başkanı Ve Yönetim Kurulu (SPK 7/3 ve 19 ek m. 2)
Madde 36-
Belde teşkilatı, il ve ilçe merkezleri dışında belediye teşkilatı olan
yerlerde kurulur. Belde yönetim kurulu belde kongresi tarafından gizli
oyla seçilen belde başkanı dahil en az 3 en fazla 10 üyeden oluşur.
Asıl üye sayısı kadar yedek üye seçilir.
Belde kongresi ilçe kongresinden önce uygun bir zamanda ilçe yönetim kurulu tarafından belirlenen tarihte yapılır.
Nüfusu 5000’denaz olan beldelerde kongre yapılmaz.
Kongre,
seçilmiş ve doğal delegelerden oluşur. Doğal delegeler: Seçimle görev
yapmakta olan başkan ve yönetim kurulu üyeleri ile partili belde
belediye başkanından oluşur.
Belde teşkilatının kuruluşu, il yönetim kurulu tarafından atama ile gerçekleştirilir.
Belde teşkilatının oluşumu, görev ve yetkileri ile delege tespiti ve seçimleri ilçeye paralel bir yöntemle düzenlenir.

Ortak Hükümler
Kongreler
Madde 37- İl, ilçe kongrelerinin toplantı dönemi MKYK tarafından belirlenir. Bu süre 2 yıldan az 3 yıldan fazla olamaz.
İl
kongresinde ili temsil edecek büyük kongre için belirlenen sayıda asıl,
bu sayının yarısı kadar yedek delege seçimi yapılır. Delegelerin görev
süresi bir sonraki olağan kongrenin toplantısına kadardır.
MKYK üye tam sayısının 2/3 çoğunluğu kararıyla delege seçimini iptal edebilir.
Geçici yönetim kurulu başkan ve üyeleri kongreye katılabilirler. Delege sıfatı olmayanların oy hakkı yoktur.
Kongre gündemi ilgili birimin yönetim kurulunca oluşturulur.
Kongreden
en az yedi gün önce toplantının yer, zaman ve gündemi ilgili birim
binasında yapılacak ilanla duyurulur. İlk toplantıda yeteri kadar
çoğunluk sağlanamadığı takdirde ikinci toplantının yer, zaman ve
gündemi ilanda belirtilir. Güvenlik tedbirlerinin alınması için ayrıca
beş gün önce mülki idare amirliğine de bildirilir.
Delege
listeleri kongreden en az on beş gün önce yetkili seçim kurulu
başkanlığına verilir. Yer, zaman ve gündemi ile çoğunluk sağlanamazsa
ikinci toplantıya ilişkin bilgiler de eklenir.
Seçim
başkanlığınca onaylı liste ve ekler kongreden yedi gün önce teşkilat
birim binasında askıya çıkarılır. Askı süresi üç gün olup bu süre
içinde yapılacak itirazlar en geç iki gün içinde hâkim tarafından kesin
karara bağlanır.
Organ ve delege seçimleri gizli oy, açık tasnif ve liste yöntemi veya çarşaf liste ile yapılabilir.
Büyük kongre, il, ilçe ve belde delegelerinin tespiti, seçim yöntemi, adaylık ve çalışma düzenleri delege veya kongre yönetmeliğinde gösterilir.
Görev ve yetkiler
Madde 38- Her türlü ülke sorunları hakkında görüşmeler yapar, kararlar alır.
Delegelerin tekliflerini inceler ve karara bağlar.
Yönetim kurulunun çalışma raporunu, hesap durumunu kabul veya reddeder.
İstek sırasına göre söz verir ancak üst birim yetkililerine öncelik verilir.
Yönetim kurullarının ibrasına karar verir. Bu oylamalara ilgili birimin başkan ve üyeleri katılamazlar.
Kongre süresince aday olan engellilerin faaliyetlerini kolaylaştırmak için olanaklar nispetinde uygun şartlar oluşturur.
Kanun ve tüzükte belirtilen diğer görevleri yerine getirir.
Seçimlere İtiraz (SPK m. 21/10, 11)
Madde 39-
Seçimin devamı sırasında yapılan işlemler ile tutanakların
düzenlenmesinden başlayarak 2 gün içinde itirazlar seçim hâkimliğine
yapılır. Hâkim bu itirazları aynı gün inceler ve kesin olarak karara
bağlar.
Hâkim
seçimlerin iptaline karar verdiği takdirde seçimlerin yenileneceği
tarihi tespit eder ve partiye bildirir. Belirlenen günde sadece seçim
yapılır.
Olağanüstü Toplantılar (SPK m. 14/7)
Madde 40- MKYK kararı veya delege tam sayısının yüzde yirmi beşinin noterlikçe onaylı, yazılı istemi üzerine olağanüstü toplantı yapılır.
Gündem, daveti yapan organca hazırlanır ve gündem dışında başka konu görüşülemez.
Birim yönetim kurulu çağrı tarihinden itibaren en geç 45 gün içinde olağanüstü kongreyi toplar.
Yönetim Kurulu Toplantıları
Madde 41-
Yönetim kurulları üye tam sayılarının salt çoğunluğu ile en az ayda iki
kez toplanır. Kararlar toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile
alınır. Oylarda eşitlik olması hâlinde başkanın katıldığı görüş kabul
edilir.
Yönetim kurulunca çağrılanların haricinde kurul üyesi olmayanlar toplantılara katılamazlar.
Olağanüstü toplantılar, kurul üyelerinin 1/3’ünün talebi ile yapılır. Sadece toplantı nedeni konular görüşülür.
Başkanın yokluğunda teşkilat, resmî öncelikli sıraya göre başkan yardımcısı tarafından temsil edilir.
Yönetim kurulları, gerekli gördüklerinde daha sık toplanmayı kararlaştırabilirler.
Mazeretsiz üst üste 3 toplantıya katılmayan üyenin kurul üyeliği düşer.
Görevden Çekilme
Madde 42-Yönetim kurullarının toptan çekilmeleri hâlinde boşalan kurul yerine MKYK tarafından yenileri atanır.
Sadece
başkanlığın boşalması veya görevden alınması durumunda kurulun sıradaki
yedek üyesi davet edilir, kurul toplanır, üye tam sayısının salt
çoğunluğu ve gizli oyla üyelerinden birini başkan seçer.
Görevden Alma
Madde 43- Parti program ve ilkelerine uymayan,
İlgili
belgeleri zamanında yetkili parti üst birimine veya ilgili makamlara
göndermeyen yönetim kurulları ve başkanları uyarılır. 10 gün içerisinde
uyarının gereklerini yerine getirmeyen,
İl
ve ilçe başkanı ile yönetim kurullarını görevden almaya MKYK
yetkilidir. Belde başkanı ve yönetimini ise görevden almaya il yönetim
kurulu yetkilidir.
Görevden
alma sebebi tespit edilip gerekli uyarı yapıldıktan sonra ilçe başkanı
veya yönetim kurulunu görevden alınmasını il yönetim kurulu MKYK’dan,
belde başkanı ve yönetim kurulunu görevden almaya ilçe yönetim kurulu
ise il yönetim kurulundan gerekçeli bir raporla talep eder.
Görevden alma kararı, SPK 101/d-1 maddesindeki hâller dışında, üye tam sayısının üçte iki çoğunluğu ve gizli oyla alınır.
Görevden
alma kararlarına karşı yargı yolu açıktır. Yetkili yargı mercii
görevden alınanın görev yaptığı yer mahkemesidir. Yargıya yapılacak
başvuru yürütmeyi durdurmaz.
Geçici Kurullar (SPK m.19/5- 20/8)
Madde 44- Geçici kurullargörevden alma ve çekilme hâlinde oluşturulan kurullardır. Bu kurullar seçilmişlerin hak ve yetkilerini kullanırlar.
Görevden
alma kararın ilgililere tebliğinden itibaren 45 gün içinde il kongresi,
30 gün içinde ilçe kongresi, 15 gün içinde belde kongresi toplanarak
yeni yönetim kurulunu seçer; çekilme durumunda da aynı süreler
geçerlidir. Kongreler yeni delege seçimi yapılmamışsa eski
delegelerle yapılır.
YAN KURULUŞLAR VE TEMSİLCİLİKLER
Madde 45- Yan
kuruluş olan kadın ve gençlik kolları parti merkez, il ve ilçe
teşkilatlarına paralel olarak ilçelerde, il merkezlerinde ve genel
merkezde kurulur.
İlçe ve belde yönetim kurulları kendilerine bağlı mahalle, köy sandık temsilcilikleri ile temsilci kurulları kurabilirler.
Yurt dışı temsilcilikleri, vatandaşlarımızın ve ilişkilerimizin yoğun olduğu ülkelerde oluşturulur.
Diğer yan kurullar: Devamlı veya geçici görev yapmak üzere genel merkez, il ve ilçelerde kurulabilecek kurul ve komisyonlardır.
Gençlik
ve kadın kolları ile yurt dışı temsilcilikleri ve diğer yan kurulların
kuruluş, çalışma esasları, görevleri ve atanmaları çıkarılacak
yönetmelikle düzenlenir.
PARTİ GRUPLARI
TBMM Parti Grubu [/size](SPK m.22)
Madde 46-
En az 20 milletvekiline sahip siyasi parti TBMM’de grup oluşturabilir.
Grup oluşturma kararı parti Genel Başkanı tarafından TBMM başkanlığına
yazıyla bildirilir. Parti milletvekilleri bu grubun üyeleridir.
TBMM’de
grup kurulması, grup başkan vekilleri, grup yönetim kurulu, grup
disiplin kurulu seçimleri ve grup üyelerinin görevleri, grup iç
yönetmeliğinde gösterilir.
Grup iç yönetmeliği SPK 23 maddesine uygun olarak hazırlanıp kabul edildikten sonra TBMM başkanlığına sunulur.
Grup iç yönetmeliğine parti tüzük ve programına aykırı hükümler konulamaz.
TBMM Grup Başkanı, Başkan Vekilleri, Grup Yönetim Kurulu (SPK m.24, 25,26)
Madde 47- Parti Genel Başkanı aynı zamanda TBMM grubunun da başkanıdır.
Genel
Başkan milletvekili değilse, Parti meclis grubu yapacağı ilk toplantıda
üye tam sayısının salt çoğunluğu ile bir grup başkanı seçer. İlk iki
turda çoğunluk sağlanamazsa üçüncü turda en çok oy alan seçilmiş olur.
Grup yönetim kurulunun başkan ve başkan vekilleri dâhil kaç kişiden oluşacağı grup iç yönetmeliğinde belirtilir.
Grup başkan vekilleri, grubun yasama çalışmalarının yürütülmesinde genel başkanın yardımcılarıdır.
İl Genel Meclisi ve Belediye Meclisi Grupları
Madde 48-
İl genel meclisi grubu ile belediye meclisi grubu partili meclis
üyelerinden oluşur. Grup üyeleri aralarında başkan, başkan vekili ve
katip üye seçerler.
İl genel meclisi grubu ve belediye meclisi grubu parti tüzük ve programı çerçevesinde hareket ederler.
PARTİ DİSİPLİN KURULLLARI
İl Disiplin Kurulu [/size](SPK m.19/7)
Madde 49-
İl disiplin Kurulu il kongresinde 3 asıl ve 3 yedek üye olarak seçilir.
Seçildikten sonra en geç 10 gün içinde toplanarak aralarında başkan ve
kâtip üye seçerler.
İl
disiplin kurulu, merkez disiplin kurulu ve TBMM parti grup disiplin
kurulunca bakılacak işler dışında disiplin soruşturması yapmaya ve
karar vermeye yetkilidir.
İl disiplin kurulu ilgilinin savunmasını aldıktan sonra
karar verir. Karara karşı bildirimden itibaren 10 gün içinde ilgili
kişi veya yönetim kurulu merkez disiplin kuruluna itiraz edebilir.
Merkez disiplin kurulu kararı kesindir.
İtiraz
edilmemiş olsa bile ihraç ile ilgili karara karşı il disiplin kurulu
başkanlığınca ilgili soruşturma dosyası 10 gün içinde merkez disiplin
kuruluna gönderilir. İhraç kararı merkez disiplin kurulu kararı
ile kesinleşir.





En son MedCezir tarafından Ptsi Haz. 01, 2009 5:38 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 4 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Http://www.blogyazari.com
MedCezir
Yönetici
Yönetici
MedCezir


Mesaj Sayısı : 187
Rep Gücü : 367
Kayıt tarihi : 29/05/09
Yaş : 38
Nerden : Mersin

Türkiye Partisi Tüzüğü - TP Tüzük Empty
MesajKonu: Geri: Türkiye Partisi Tüzüğü - TP Tüzük   Türkiye Partisi Tüzüğü - TP Tüzük Icon_minitimePtsi Haz. 01, 2009 5:18 pm

Merkez Disiplin Kurulu
Madde 50-
Merkez disiplin kurulu büyük kongre tarafından seçilen 7 asıl 5 yedek üyeden
oluşur. Seçildikten sonra en geç 10 gün içinde en yaşlı üyenin
başkanlığında toplanır. Aralarında başkan, başkan yardımcısı ve kâtip
üye seçerler.
Merkez disiplin kuruluPartinin
Genel Başkanı, MKYK asıl ve yedek üyeleri,kendi başkan ve üyeleri, TBMM
eski üyeleri ve eski hükümet üyeleri; partinin kurucu üyeleri, il
yönetim kurulları ve il disiplin kurullarının başkan ve asıl üyeleri;
il, ilçe, belediye başkanları, yan kuruluşların il başkanları ile
ilgili olarak disiplin soruşturmasını yapar ve SPK 57. madde hükmü
saklı kalmak üzere karara bağlar.
Merkez disiplin kurulu, il disiplin kurulunun üst mercii olarak il disiplin
kurulu kararlarına karşı yapılan itirazları SPK. 57. madde hükmü saklı
kalmak üzere kesin karara bağlar.
Grup Disiplin Kurulu (SPK m.25)
Madde 51-
Grup genel kurulunca seçilen ve sayıları grup içi yönetmeliğinde belirlenen
üyelerden oluşur. TBMM grup iç yönetmeliğinde belirtilen disiplin
suçlarıyla ilgili işlere bakar ve karara bağlar. TBMM üyeleri bu karara karşı 10 gün içinde karma disiplin kuruluna itirazda bulunabilir. Milletvekilleri ile ilgili disiplin soruşturması ve verilecek cezalar grup iç yönetmeliğinde gösterilir.
Karma Disiplin Kurulu (SPK m.25/2)
Madde 52-
Merkez disiplin kurulu ile grup disiplin kurulundan oluşur. Merkez
disiplin kurulu başkanı ve kâtip üyesi bu kurulun başkanı ve kâtip üyesidir.
Kurul, partili milletvekillerinin ihracını gerektiren davranışları sebebiyle
disiplin soruşturmasını yapar ve kesin olarak karara bağlar.
Disiplin Suçları ve cezaları (SPK m. 53)
Madde 53- Disiplin cezaları; Uyarma, Kınama, Partiden ve gruptan geçici ihraç,
Partiden ve gruptan kesin ihraç. Uyarma, yazılı olarak dikkat çekmektir.
Kınama, yazılı olarak kusur bildirmektir.
Geçici ihraç, üyenin partiden altı aydan bir yıla kadar ilişkisinin kesilmesidir.
Geçici ihraç cezası sürenin dolmasıyla işlemden kalkmış sayılır.
Kesin ihraç, üyenin süresiz olarak parti ile ilişkisinin kesilmesidir.
Partiden ihraç kararları teşkilatlara duyurulur, ilgilinin kayıtlı olduğu ilçedeki kütüğüne işlenir.
Uyarma cezasını gerektiren suçlar:
Görevi ile ilgili çalışmalarda partinin amaç ve ilkelerine aykırı davranışta bulunmak,
Yapılan uyarıya rağmen aidatını ödememekte ısrar etmek,
Partinin mallarını özentisiz ve amacı dışında kullanmak.
Kınama cezasını gerektiren suçlar:
Partinin menfaatlerini zedeleyici yayın ve propaganda yapmak,
Parti organlarının verdiği parti görevini kabul etmemek,
Parti defterlerini kanun, tüzük ve yönetmeliklere aykırı tutmak.
Geçici ihraç cezasını gerektiren suçlar:
Partide görevli olmadığı halde kendisine belli görevler verilmiş gibi davranmak,
Kapalı toplantılarda tartışılan konuları açıklamak,
Yapılan uyarılara rağmen seçimlerde parti adaylarının aleyhine, diğer partili adayların lehine çalışmak,
Parti çalışmalarında üyelere karşı şiddet kullanmak,
Görevden ayrıldığında iade etmesi gereken eşyayı iade etmemek,
Parti yöneticileri ve üyeleri hakkında iftira ve karalamada bulunmak.
Kesin ihraç cezasını gerektiren suçlar:
Parti görevlerini kendisinin ya da başkasının kişisel çıkarlarına alet ederek parti nüfuzunu kötüye kullanmak,
Parti parasını ve eşyasını zimmetine geçirmek,
Kongrelerde ve aday yoklamalarında menfaat karşılığı oylama sonuçlarına tesir etmek,
Partiye ait belge ve kayıtlarda hile veya sahtecilik yapmak,
Parti yöneticileri tüzel kişiliği hakkında basın yoluyla iftira ve karalamada bulunmak,
Parti tüzük ve programına aykırı hareket etmekte ısrar etmek.
Sevk Yetkisi
Madde 54.
İl sınırları içerisinde ikamet eden parti üyeleri hakkında il disiplin
kuruluna sevk yetkisi il yönetim kuruluna, MKYK, merkez disiplin kurulu
üyeleri ile milletvekilleri, milletvekili olmayan bakanlar ve Genel
Başkan hakkında merkez disiplin kuruluna sevk yetkisi MKYK’ya,
milletvekillerinin TBMM işlemleri ile ilgili veya parti grubuna ilişkin
grup disiplin veya karma disiplin kuruluna sevk yetkisi ise grup
yönetim kuruluna aittir.
Disiplin kurullarına sevk kararı gizli oyla ve bu kararı alacak kurulun üye tam sayısının salt çoğunluğu ile alınır.
Tedbir Kararı (SPK m.59)
Madde 55- Partiden
geçici veya kesin çıkarmayı gerektiren hâllerde, disiplin cezası
verilmesi için sevk kararı almaya yetkili olan parti organları, tedbir
niteliğinde olmak üzere disiplin kuruluna sevk edilen üyeyi parti
içindeki görevlerinden derhal uzaklaştırabilirler.
Hakkında
tedbir kararı verilen üye, ayrıca başka bir karara gerek olmaksızın
partideki görevinden uzaklaştırılır ve üyelik haklarından mahrum kalır.
İlgili, bu tedbir kararının kaldırılmasını sevk edildiği disiplin kurulundan
isteyebilir. Bu istek, disiplin kurulu tarafından 7 gün içinde karara
bağlanır. Bu karara itiraz üst disiplin kuruluna bir hafta içerisinde yapılabilir. Üst disiplin Kurulunun kararı kesindir.
İtiraz ve Yargı Yoluna Başvurma (SPK m. 57)
Madde 56-
Disiplin kurullarınca birinci derece olarak verilen disiplin cezalarına karşı;
hakkında hüküm verilen parti üyesi veya takibat yapan yönetim kurulu
tarafından tebliğ tarihinden itibaren 10 gün içinde itiraz edebilir.
Hakkında partiden veya gruptan geçici veya kesin çıkarma cezası verilen parti
üyesi, bu cezaya karşı disiplin kuruluna sevk eden organ veya merci
veya disiplin kurulunun görev ve yetkisizliği veya alınan kararların
kanuna, parti tüzüğüne ve iç yönetmeliğe şekil ve usul bakımından
aykırı bulunduğu iddiasıyla, parti itiraz yollarını kullandıktan sonra
nihai karar niteliğindeki son karara karşı 30 gün içerisinde, nihai karar veren merciin bulunduğu yer Asliye Hukuk Mahkemesine itiraz edebilir. Mahkemenin kararı kesindir.
Zaman Aşımı
Madde 57-
Öğrenildiği tarihten itibaren 6 ay, vukuundan itibaren 2 yıl içinde sevk kararı almamış disiplin suçları ile ilgili soruşturma yapılamaz.
Af Yetkisi (SPK m. 58)
Madde 58- Kesinleşen disiplin cezalarının af yetkisi MKYK’ya aittir. MKYK bu yetkisini ilgilinin başvurusu üzerine kullanabilir.
Ortak Hükümler (SPK m.32, 53/4, 55,56)
Madde 59- Disiplin kurullarının görev süresi, yeni disiplin kurulunun seçilmesi ile sona erer.
Disiplin kurulları üye tam sayısının 2/3 çoğunluğu ile toplanır, hazır üyelerin çoğunluğu ile de karar verir. Ancak kesin çıkarma kararlarında üye tam sayısınınsalt çoğunluğu ile karar verir. Partinin disiplin kurulu üyeleri; kongreler, TBMM’deki parti gurubu üyelikleri
hariç partinin diğer organ kurul ve görevlerinde bulunamaz, partiye maddi bir hizmet bağı ile bağlanamaz ve partiden herhangi bir suretle gelir sağlayamazlar. Bir disiplin kurulunda görev alan diğer bir disiplin kurulunda görev alamaz. Eşler ile ikinci dereceye kadar kan ve sıhri hısımlar aynı disiplin kurulunda görev alamaz ve bunlarla ilgili kararlara katılamazlar.
Disiplin kurulları en geç otuz gün içinde karar verirler, verilen kararlar ise en geç otuz gün içinde ilgiliye tebliğ edilir. Disiplin kurullarına sevk yetkisine sahip bulunan parti organ ve mercilerinin kararları ile disiplin kurullarınca verilen disiplin cezaları hakkında partinin hiçbir kademesinde ve kongresinde görüşme yapılamaz ve karar alınamaz. Disiplin kuruluna sevk edilen partilinin, yazılı veya sözlü savunması alınmadan karar verilemez. Savunma için verilecek süre, disiplin kurulu başkanlığınca yazılı çağrı belgesinin ilgiliye tebliğ tarihinden
itibaren 15 gündür. Ancak seçimlerde veya kamuoyu önünde açıkça veya yayın yoluyla işlenen disiplin suçlarında bu süre 7 gündür. Savunma süresini geçirenler savunma hakkından vazgeçmiş sayılırlar. Mazeretsiz üst üste üç defa toplantıya katılmayan üyenin üyeliği düşer.
Yönetmelik
Madde 60- Disiplin işlerinde uygulanacak yöntemler ile ilgililerin savunma ve itiraz
hakları kurullarda görev bölümü; kurulların toplanma, çalışma ve karar alma esasları; süreler ve diğer işlemler disiplin yönetmeliği ile düzenlenir.

BEŞİNCİ KISIM


SEÇİMLER VE ADAYLAR (SPK m. 36 - 52)
Milletvekilleri Seçimleri İçin Aday Tespitleri
Başvuru ve İnceleme
Madde 63- Milletvekili genel veya ara seçimlerinde, adaylık için müracaat edenlerin adaylığı MKYK tarafından; Ön seçim, Aday yoklaması, Merkez yoklaması usullerinden biri veya birkaçı ile yapılabilir.
Hangi seçim çevresinde hangi usulle aday tespiti yapılacağına MKYK karar verir. Ön seçim, Siyasi Partiler Kanunu’nun ön seçimle ilgili hükümleri uyarınca yapılır. Aday yoklamasına katılacak seçmenleri belirleme yetkisi MKYK’ya aittir. Merkez yoklaması, MKYK tarafından adayların belirlenmesidir. Aday listeleri kesinleşmeden oluşacak eksiklikler MKYK tarafındandoldurulur. MKYK il ve ilçe yönetim kurullarını da yetkili kılabilir. Seçimlerde, seçilme yeterliliğine sahip herkes aday adayı olabilir. Bu nitelikteki aday adaylarından hangi şartlarlarla adaylıklarının kabul edileceği ve müracaat usulleri MKYK tarafından belirlenir. Bir kimse aynı seçim için birden fazla yerde ön seçime katılamaz. Ön seçime katıldıktan sonra başka bir partiden merkez adayı olamaz. Partiden istifa etmemiş bir kişi bağımsız aday olamaz.
Kontenjan Adaylığı ( SPK m. 37/2)
Madde 64- Aday tespitleri, ön seçim ya da aday yoklaması şekillerinden biri ile yapılacaksa toplam olarak TBMM’nin üye tam sayısının yüzde beşini aşmamak kaydıyla ilini, seçim çevresini, aday listesindeki sırasını, ön seçim veya aday yoklaması tarihinden en az on gün önce Yüksek Seçim Kuruluna bildirmek koşuluyla merkez (kontenjan) adayı göstermeye Genel Başkan yetkilidir. Kontenjan adayı gösterilenler, ön seçim veya aday yoklamasına katılamazlar.
Yerel Seçimlerde Aday Tespitleri
Madde 65-
Adayların ön seçim veya aday yoklaması usullerinden biri ile belirlendiği hâllerde aday adayı olmak isteyen teşkilat başkan ve yönetim kurulu üyelerinin seçim takviminde belirtilen süre içinde görevlerinden istifaları zorunludur. Seçimlerde aday gösterme yetkisi MKYK’ya aittir. MKYK bu yetkisini alt birimlere devredebilir.
Yönetmelik
Madde 66-
Milletvekili seçimleri ve yerel seçimlerde adaylığa müracaatın şekil ve şartları, aday belirlemeye ilişkin hususların usul ve esasları, seçim sonuçlarına itiraz gibi konular tüzük hükümleri saklı kalmak kaydıyla MKYK tarafından çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Http://www.blogyazari.com
MedCezir
Yönetici
Yönetici
MedCezir


Mesaj Sayısı : 187
Rep Gücü : 367
Kayıt tarihi : 29/05/09
Yaş : 38
Nerden : Mersin

Türkiye Partisi Tüzüğü - TP Tüzük Empty
MesajKonu: Geri: Türkiye Partisi Tüzüğü - TP Tüzük   Türkiye Partisi Tüzüğü - TP Tüzük Icon_minitimePtsi Haz. 01, 2009 5:36 pm

ALTINCI KISIM

PARTİ GELİR VE GİDERLERİ İLE BÜTÇE VE KESİN HESAP
Gelirler (SPK m 61)
Madde 67- Partinin gelir kaynakları aşağıdaki gibidir:
Giriş ve üyelik aidatı,
Milletvekilliği aidatı,
Adaylık için başvuranlardan alınan özel aidat,
Parti yayınlarının satış bedelleri,
Parti bayrağı, flaması, rozeti ve benzeri işaretlerinin satışından sağlanan gelirler,
Üye kimlik kartlarının ve parti defter, makbuz ve kâğıtlarının sağlanması karşılığında alınacak gelirler,
Parti mal varlığından elde edilecek gelirler,
Bağışlar,
Devletçe yapılan yardımlar ve SPK 110.maddesine göre partiye intikal edecek mallar, hak ve alacaklar.
Parti
mal varlığından alınan gelirler hariç diğer gelir kaynaklarından elde
edilen gelirlerden hiçbir şekilde resim ve harç alınamaz.

Gelirler
genel merkezce bastırılan makbuzlar karşılığında alınır. Seri ve sıra
numaraları genel merkezde tutulur. Tüm teşkilat birimleri aldıkları ve
kullandıkları makbuzlar dolayısıyla MKYK’ya karşı sorumludurlar.

Giriş
aidatı asgari 10 TL, azami 2000 TL’ dir ve partiye girişte bir kez
ödenir. Üyelik aidatı yıllık asgari 50 TL, azami 5000 TL olup aylık ve
yıllık olarak ödenir.Azami ve asgari miktarlar her yıl tüketici fiyat
artış oranı kadar artırılarak uygulama yapmaya MKYK yetkilidir.

Üniversite öğrencilerinden giriş aidatı alınmaz.
Partili
milletvekillerinin ne kadar aidat vereceği ve bu yolla sağlanmış olan
gelirlerin, TBMM parti grubu çalışmalarına ve parti genel merkezine ne
oranda ayrılacağı, TBMM grup kararı ile tespit edilir. Bu aidatların
yıllık miktarı, milletvekili ödeneğinin bir aylık tutarını geçemez.

Partinin TBMM’de grubu yoksa, milletvekili aidatlarının yukarıda belirtilen miktarın yarısını geçmemek kaydıyla MKYK saptar.
Adaylık
için başvuru aidatı, MKYK tarafından belirlenir. Bu belirlemede,
adayların sosyal ve ekonomik durumları da göz önünde tutulabilir.

Bağışlar SPK 66. maddesi hükümlerine uygun olarak kabul edilir.
Partiye yapılacak yardımların MKYK tarafından belirlenecek belli bir miktarı il ve ilçe teşkilatlarına gönderilebilir.
Giderler ve Sorumluluk (SPK m. 70- 71-72)
Madde 68- Harcamalar, sözleşmeler ve yükümlülükler parti tüzel kişiliği adına yapılır.
İl
ve ilçe yönetim kurulları olağan bütçeleri dışında sözleşme yapması ve
yükümlülük altına girmesi, ilgili genel başkan yardımcısının oluruna
bağlıdır. Olursuz yapılan bağış ve yükümlülüklerden parti tüzel
kişiliği sorumlu tutulamaz; MKYK veya Genel Başkan veya parti tüzel
kişiliği aleyhine takipte bulunulamaz

Bu
ve benzeri durumlarda sorumluluk sözleşmeyi yapan veya yükümlülük
altına giren kişi veya kişilere aittir. Partinin bütün giderleri parti
tüzel kişiliği adına yapılır ve amaçlarına aykırı harcama yapılamaz.

Tüm harcamalar, yetkili organ veya merciin kararına dayanması şarttır.
Siyasi partiler üyelerine, gerçek ve tüzel kişilere hiçbir şekilde borç veremezler.
Bütçe ve Kesin Hesap (SPK m.73)
Madde 69-İl
yönetim kurulu, bağlı ilçeleri de kapsamak üzere, gelir ve gider
tahminlerini ayrı ayrı gösteren yıllık bütçeyi hazırlar ve her yılın
ekim ayı sonuna kadar genel merkeze gönderir.

Bu
bütçeler ile aynı süre içinde hazırlanacak genel merkez bütçesi en geç
ilgili takvim yılından önceki aralık ayı sonuna kadar MKYK tarafından
incelenir ve karara bağlanır.

İlçeleri
de kapsamak üzere iller teşkilatı her bütçe yılını izleyen nisan ayı
sonuna kadar, bir önceki yıla ait uygulama sonuçlarını gösteren kesin
hesaplarını hazırlarlar. İller teşkilatından gönderilenler ve parti
merkezine ait olan kesin hesaplar, MKYK tarafından incelenerek karara
bağlanır ve birleştirilir.

Parti hesapları, bilanço esasına göre düzenlenir.
Genel
Başkan, karara bağlanarak birleştirilmiş olan tüm parti teşkilatı ile
ilgili kesin hesapların bir örneğini, haziran ayı sonuna kadar Anayasa
Mahkemesi ve bilgi için Cumhuriyet Başsavcılığına gönderir.

Yönetmelik
Madde 70-
Parti tüzel kişiliği adına sözleşme yapılmasına ve yükümlülük altına
girilmesine, gelir ve gider defterlerinin tutulmasına, parti bütçe ve
kesin hesaplarının düzenlenmesine ilişkin kurallar ve bu konulardaki
yönetim birimlerinin görev ve sorumlulukları MKYK tarafından
çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir.
rulu yürütür.
YEDİNCİ KISIM

PARTİ DEFTERLERİ[b](SPK m 60)
Parti Defterleri
Madde 71-
Her birimdeki parti organı, üye kayıt defteri, karar defteri, gelen ve
giden evrak kayıt defteri, gelir ve gider defteri ile demirbaş eşya
defteri tutmak zorundadır. Üye kayıt defterleri yalnız ilçe yönetim
kurulları tarafından mahalle ve köy esasına göre tutulur.
Karar
defteri, ilgili organın kararlarını tarih ve sıra numarasıyla ihtiva
eder. Kararlar oylamaya katılanlar tarafından imzalanır. Kongre
kararlarının bulunduğu tutanak özeti MYK tarafından imzalanır.
Gelen
ve giden evrak defterine yazılar, tarih ve sıra numarasıyla işlenir.
Gelen evrakın asılları ile giden evrakın sureti, bu tarih ve
numarasıyla saklanır.
Gelir ve gider defterine, gelirler ve giderlerin alınıp harcandığına dair belgeler sırasıyla işlenir.
Parti organ ve kurullarınca tutulmasında fayda görülen diğer defterler, yönetmelikle belirlenir.

SEKİZİNCİ KISIM


HÜKÜMET İLİŞKİLERİ
Hükümet Kurma ve Koalisyonlara Katılma
Madde 72- Partinin
hükümet kurmasına, koalisyonlara katılmasına ve partinin kurulmuş
hükümetlerden veya katıldığı koalisyonlardan ayrılmasına karar verme
yetkisi MKYK’nındır.

Kurul bu yetkisini,
Parti Genel Başkanına devredebilir. MKYK’nın hükümet kurma ve kurulmuş
hükümetlerden veya koalisyonlardan ayrılma yönünde karar almak üzere
yapacağı toplantılara parti meclis grubu yönetim kurulu üyeleri de
katılabilirler.

Hükümetten ve koalisyondan ayrılma kararı
alındıktan sonra partili bakanlar istifa ederler. Aksi takdirde
partiden istifa etmiş sayılırlar.
Partinin kuracağı hükümet veya
katılacağı koalisyonda görev alacak bakanlar Anayasanın 109'uncu
maddesi çerçevesinde belirlenir. Parti grubunda ve parti organlarında
bu konuda karar alınamaz.
Genel Başkan dışında MYK üyeliği ile hükümet üyeliği aynı kişide birleşemez.

DOKUZUNCU KISIM


ÇEŞİTLİ HÜKÜMLER
Teşkilatların İlk Kuruluşu
Madde 73- Kurucular
kurulu, bu tüzüğün büyük kongreye tanıdığı bütün görevleri yüklenir ve
yetkileri taşır. Kanun ve tüzüğün verdiği bütün görevleri yapar.
Partinin
tüzel kişilik kazanmasından itibaren 15 gün içinde kurucular kurulu
toplanır ve Genel Başkanı, MKYK’yı , merkez disiplin kurulunu seçer.
İlgili mercilere bildirimde bulunur.
Kurucu
il,ilçe ve belde başkanları kendi yürütme ve yönetim kurullarının;
kurucu genel başkan ise MYK ve MKYK’nın doğal üyesidir.

Yerel
teşkilatların birim organları kongrelerini yapıncaya kadar görevli
olmak üzere başkan, yönetim, disiplin kurulu üyeleri MKYK tarafından
atanır. Atanan kişiye “görevlendirme belgesi” verilir. Bu kişinin
oluşturacağı listenin merkezce onaylanması ile kurucu yönetim kurulmuş
olur. Kurucu kurulların oluşturulmasında yedek üye yazımı zorunlu
değildir.
Kadın ve gençlik kollarının ilk oluşumu, kolun bir üst
yönetim kurulunun yapacağı atama ile il yönetimleri ise teşkilattan
sorumlu genel başkan yardımcısının oluru ve kolun genel merkez
yönetiminin yapacağı atama ile gerçekleştirilir.
Genel merkez yönetimi ise teşkilattan sorumlu genel başkan yardımcısının önerisi ve MKYK’nın onayı ile gerçekleşir.
Parti Tüzel Kişiliğine Son Verme
Madde 74- Parti
tüzel kişiliğine MKYK’nın teklifi ve büyük kongre üye tam sayısının
salt çoğunluğunun kararı ile son verilebilir. Parti malları ile ilgili
tasfiye şekli SPK 110. maddesine uygun olarak büyük kongre kararında
gösterilir.
Yetki Devri
Madde 75-
Parti üst birim organları belirleyecekleri usul ve esas çerçevesinde
yetkilerini geçici veya sürekli olarak alt birim organlarına
bırakabilir.
Tüzükte öngörülen süreleri kısaltmaya MKYK yetkilidir.
Yukarıdaki fıkralar kanunların amir hükümlerine aykırı olamaz.
Makamlara Bildirimde Bulunma
Madde 76- Kongreler
hariç, göreve getirilenlerin ad ve soyadları, ikametgâhları ve nüfus
cüzdanı örnekleri doğum yeri ve tarihleri, meslek ve sanatları, seçim
ve atamayı takip eden 15 gün içinde mahallin en büyük amirine bir
yazıyla bildirilir.
Merkez teşkilatında görev alanlarla ilgili
bildirim de aynı süre içerisinde doğrudan İçişleri Bakanlığına ve
Cumhuriyet Başsavcılığına verilir.
Kuruluşta Üye Yazım Yetkisi
Madde 77- Parti
alt birim organları oluşturuluncaya kadar, üye başvuruları MYK
tarafından karara bağlanır. Alt birim organları oluşunca kayıt
işlemleri ilgili alt birime işlem yapmak üzere gönderilir.
Tüzükte Hüküm Bulunmayan Hâller
Madde 78- Parti
tüzüğünde hüküm bulunmaması hâlinde Siyasi Partiler Kanunu (SPK),
Dernekler Kanunu (DK), Medeni Kanun (MK), TBMM iç tüzüğünün ilgili
hükümleri geçerlidir.
Program ve Tüzüğü Değiştirme Yetkisi
Madde 79- Bu yetki kanun ve tüzüğe uygun olarak büyük kongre tarafından yapılır.
Yönetmelikler
Madde 80- Uygulama ile ilgili yönetmelikler MKYK’ca hazırlanır ve onaylanır. Değişiklikler de aynı yöntemle yapılır.
Tüzüğün öngördüğü yönetmelikler ilk olağan kongreden sonra üç ay içinde hazırlanır.
Yürürlük
Madde 81- Bu tüzük kurucular kurulunun kabul ettiği tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 82- Bu tüzük hükümlerini Merkez Karar ve Yönetim Kurulu yürütür.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Http://www.blogyazari.com
 
Türkiye Partisi Tüzüğü - TP Tüzük
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Türkiye Partisine Üyelik - Türkiye Partisi Üyelik için gerekli olanlar nelerdir
» Türkiye Partisi Amblemi - Türkiye Partisi Logosu
» Türkiye Partisi Müziği
» TÜRKİYE TÜRKİYE PARTİSİ'SİNE KAVUŞTU
» Türkiye Partisi MYK Üyeleri

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Türkiye Partisi - Abdullatif Şener - TP - Türkiye Partisi Forumu :: Türkiye Partisi :: Türkiye Partisi DUYURULARI-
Buraya geçin: